فلاحتی:
اختصاص یک ماه از تعطیلات تابستانی به آموزش امکانپذیر نیست/ ضرورت تمرکز آموزش و پرورش بر آموزش مجازی
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: اختصاص یک ماه از تعطیلات تابستانی به آموزش با در نظر گرفتن تمامی جوانب شاید امکانپذیر باشد اما بهتر است آموزش و پرورش بر روی آموزش مجازی تمرکز کند.
فرهاد فلاحتی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به اظهارات علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش مبنی بر احتمال اختصاص یک ماه از تعطیلات تابستانی به آموزش، گفت: کشور در شرایط خاصی قرار دارد و جلوگیری و مقابله با ویروس کرونا شرایط عادی زندگی را تغییر داده بنابراین طبیعی است که در بحث آموزش هم تدابیر ویژهای اتخاذ شود تا باعث افزایش سنوات تحصیلی نشود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: ایران دارای اقلیمهای مختلفی است و همچنین فصل تابستان و ماه مبارک رمضان را در پیش رو و در برخی مناطق گرما و در برخی دیگر سرمای زودرس را داریم بنابراین تمامی این موارد باید در مورد اختصاص یک ماه از تعطیلات تابستانی به آموزش لحاظ شود.
وی ادامه داد: به نظر می رسد نمی توان این سیاست را برای تمامی مقاطع تحصیلی لحاظ کرد و با توجه به گرمای طاقت فرسا در برخی مناطق کشور اجرای آن سخت باشد.
نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش باید موضوع اختصاص یک ماه از تعطیلات تابستانی به آموزش را با رعایت تمامی جوانب بررسی کند ، گفت: به عنوان مثال برای مقطع پایه دوازدهم که کنکور را در پیش دارد و از سویی پایه اول ابتدایی که نیاز به آموزشهای بیشتر دارد باید زمان بیشتری پیشبینی شود اما آیا برای سایر مقاطع تحصیلی هم باید به این شیوه عمل کرد.
فلاحتی یادآور شد: عملیاتی کردن این سیاست مستلزم اقناع معلمان، اولیا و دانش آموزان است و اگر نظر آنها جلب نشود به نتیجه نخواهد رسید زیرا اغلب خانواده ها در شرایط بحرانی فعلی روزهای زیادی را در منازل و در قرنطنیه به سر می برند و از تعطیلات عید بهره ای نمی برند بنابراین انتظار می رود مسئولان آموزش و پرورش هر گونه تغییر در برنامههای درسی دانشآموزان را با در نظر گرفتن تمامی جوانب اعمال کنند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: شاید اختصاص یک ماه از تعطیلات تابستانی به آموزش با در نظر گرفتن تمامی جوانب شدنی و امکانپذیر باشد اما بهتر است آموزش و پرورش بر روی استفاده از ظرفیت فضای مجازی و آموزش مجازی تمرکز کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: استفاده از آموزش مجازی در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته و نیاز است ما هم در این رابطه پیشتاز باشیم و آموزش و پرورش و دانشگاهها به این سمت و سو حرکت کنند البته زیرساختهای این مهم باید فراهم شود و وزارت ارتباطات همکاری مناسبی را با این وزارت خانه داشته باشد؛ ظرفیت خوبی در کشور در رابطه با شبکه های مجازی و فیبرنوری داریم و به سهولت می توان از این ظرفیت برای گسترش آموزش مجازی استفاده کرد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش نباید از این ظرفیت غفلت کند و اگر به این سمت و سو برود حتی نیازی به تغییر تقویم آموزشی در کشور نخواهد بود زیرا این شرایط موقتی است و نباید تقویم آموزشی را دستکاری کرد تا با مشکلاتی مواجه شویم که برای رفع آنها نیازمند تصویب قوانین جدید باشیم./
پایان پیام